Milyen telefont választ, aki igazán ütős mobilt akar magának?
Minden csak tálalás kérdése, az Apple részesedése is a prémium okostelefonok piacán. Ha ugyanis innen nézzük, jó a hír, ha onnan, akkor van miért aggódni egy picit.
Minden csak tálalás kérdése, az Apple részesedése is a prémium okostelefonok piacán. Ha ugyanis innen nézzük, jó a hír, ha onnan, akkor van miért aggódni egy picit.
Az okostelefon-piac is dinamikus, márkák jönnek, mennek. Azonban az mégis meglepő lehet, hogy csupán az elmúlt öt évben több száz márka tűnt el innen. Van, amelyik hiányozhat, mások viszont kevésbé.
Ismerve a jelenlegi gazdasági és geopolitikai körülményeket, senkit sem érhet váratlanul a Counterpoint Research összefoglalója, amelyben az európai okostelefon-piac második negyedévét taglalja.
Úgy tűnik, hogy még a közelmúlt politikai, gazdasági eseményei sem vették el sok felhasználó kedvét attól, hogy prémiumkategóriás telefont válasszon – derül ki egy neves piackutató cég első negyedévre vonatkozó adataiból.
Az eredmények igencsak lehangolók az európai okostelefon-piac első negyedéves teljesítményéről, és az elemzők szerint nem tűnik úgy, hogy már elértük a gödör alját.
Tavaly a világ öt legkelendőbb okostelefonjának hátoldalán egyaránt az Apple logója kapott helyet. A Samsung pedig közel nem úgy került be a top 10-es listába, ahogyan azt vélhetően szerette volna.
A tajvani MediaTek korábban alulértékelt szereplő volt az okostelefonos lapkakészletek piacán. 2021-ben viszont megtört a jég, olyannyira, hogy cég végül letaszította a trónról a toronymagasan vezető Qualcommot a cég hazai piacán, az Egyesült Államokban. A Qualcomm azonban vitatja ezt.
Az eddigi legmagasabb részesedését érte el az Apple az európai okostelefon-piacon a tavalyi év utolsó negyedében, miután a konkurenseket megszégyenítő növekedést könyvelhetett el. Sokak meglepetésére sikerült megelőznie a régóta piacvezető Samsungot.
A Google Térképet sokan a legjobb szolgáltatásnak tartják, ám a legtöbben már másra teszik le a voksukat – derül ki a legfrissebb elemzésből.
A recept egyszerű (a megvalósítás már nem annyira): készíts minőségi eszközöket és próbálj meg kultuszt kialakítani köréjük. Az Apple-nek az év második negyedében is bejött ez a taktika.
Megérkeztek a második negyedéves piaci adatok a mobilchipek világából. A Qualcomm ismét kénytelen volt szembesülni azzal, mennyire jól megy riválisának, aki simét csak birtokolja a világ legnagyobb mobilchipgyártója címet, méghozzá történetének legmagasabb piaci részesedésével.
Mindössze hét hónappal az indulása után már át is lépték a 100 milliós értékesítési álomhatárt az Apple tavalyi modelljei, az iPhone 12-esek. Úgy tűnik, egy jó telefonért akár sok pénzt is hajlandók áldozni a felhasználók.